Dragon Slayer 6 The Legend of Heroes complete oplossing MISSIE 1 Je start in een dorpje,waar een dienstmeisje je uit bed haalt,en mee- neemt naar een stoel. Hier praat je tegen je vader,leider van het verzet. Hij loopt naar de boekenkast,en je kunt beginnen met spelen. Nu praat je wat met de dorpsbewoners,en je probeert het dorp uit te lopen,maar dit lukt niet. Nu loop je automatisch naar een boertje,die je naar de schutting brengt,en er een gat in maakt. Nu kun je uit het dorp,maar ga als je eruit bent geweest er gelijk weer in. Nu staat je vader je op te wachten,die je weer naar bed stuurt. Even later stap je weer uit bed,en je hoort een opgejaagd muziekje. Nu neemt je vader je mee naar een deur,waar je met geweld in wordt getrapt. Er komen vijandelijke wachters het dorp plunderen,en de bewoners gevangen nemen. De laatste boodschap van je vader was:Jaag die dictator hier weg! Na het tafereel gezien te hebben loop je het dorp uit,naar een grot. Versla hier wat vogels en open het kistje,waarin een item zit. Met dit item kun je je HP aanvullen. In deze grot moet je vechten tot level 3. Als je nu via een andere weg de grot weer uitloopt,zit je op het eerste eiland van de eilandengroep. Ga nu naar links,naar het kasteel en loop deze binnen. Nu word je gevangen genomen. Je komt bij de dictator,die je een fikse celstraf uitdeelt. Je zit nu in de onderaardse kerkers. Wacht hier een tijdje,en dan komt er een groen gekleed mannetje op het scherm,die een wachter doodslaat,en de sleutels pikt. Hij bevrijdt je,en sluit zich bij je aan:Barend. Als je nu de kerkers weer uitloopt,moet je niet weer in Kymos veranderen (jezelf), want dan maken de wachters beide mannen in ‚‚n keer dood (GAME OVER). Spreek dus met Barend iedereen aan,en loop het dorp aan de bovenkant uit. Vecht hier tot je op level 6 of 7 zit (en vergeet niet af en toe te saven!). Ga nu naar het dorp rechts van het eiland. Hier ligt een meertje,en lopen kippen en varkens rond. Nu komt er een mannetje met een rode cape op je aflopen,die zich bij je aansluit:Ro. Ga nu de kerk in,een trap af. Hier praat je met je vader (die blijkbaar ontsnapt is.) en je zus Simok‚. Slaap hier even om je HP op te vullen en loop het dorp weer uit. Vecht nu tot je op level 9 of 10 zit. Ga nu weer terug naar de kerk,en spreek de 2 mensen nogmaals aan. Ze geven je een heleboel tekst,waarin ze vertellen dat je naar het dorp over de brug moet gaan,waar je eerst niet ingelaten werd. Nu kun je er wel in. In dit dorp vind je in een groot huis ‚‚n van de 2 generaals van de dictator,die je moet verslaan. Hij heeft 400 HP dus dat valt niet mee. Lukt het niet hem te verslaan,ga dan naar het havendorp links van dit eiland,en koop er de duurste zwaarden. Mep de generaal dood,en bevrijdt de gevangenen. Er loopt een mannetje met blauw haar op je af,en sluit zich bij je aan:Geiru. Loop nu terug naar het dorp met de kerk (rechts),ga slapen,en als je wakker wordt,zijn Simok‚ en je vader verdwenen. Als je nu de kerk uitloopt,merk je dat ze een legertje van dorpsbewoners gevormd hebben.Ze rennen met z'n allen naar het kasteel,ga er achteraan,en je ziet dat ze bezig zijn de wachters in elkaar te slaan. Loop nu beneden het dorp uit,en je komt in het kasteelgedeelte. Hier is in het midden een trap,waar eerst 4 wachters voorstonden,die inmiddels al doodgeramd zijn. Nu staat je vader naast de trap,ga de trap af. Nu ben je in de troonzaal. Hier moet je eerst een stuk of wat wachters wegmeppen (van 110 HP, wel makkelijk). Als je een gat hebt geslagen in de kring van wachters, komt generaal nummer 2 op je af (makkelijker dan z'n voorganger). Als je deze weggemept hebt,vluchten alle wachters en de dictator per schip naar het tweede eiland;eiland nummer 1 is vrij. Spreek iedereen aan,en ga in het kasteel alle trappen af,en open er de kistjes. Ga nu naar het havendorp links van het eiland,en spreek de vent aan,die achter een tafel zit te roken. Ga nu in de herberg slapen, en er wordt gold afgetrokken. Stap nu op het schip,en vaar naar eiland nummer 2. MISSIE 2 Je komt nu aan in een nieuw havendorpje. Koop hier,als je genoeg geld hebt,de wapens van 1000 gold,en activeer ze. Loop het dorp uit,na iedereen aangesproken te hebben. Vecht nu tot level 13 of 14,maar probeer de 4 vogels in ‚‚n keer te ontwijken. Hier in de buurt is ook een huisje,waar iemand een bordspel wil spelen. Het is niet nodig dit spel te winnen om het eiland te bevrijden. Ga weer terug naar het havendorp,en spreek iedereen aan. Loop nu het dorp uit, naar links. Hier is een grot. Versla hier de magiers,wat geen makkie is. Het zal voorkomen dat je bij dit karwei een paar keer doodgaat, maar kies dan na GAME OVER gewoon de 2e optie. Open ook alle kistjes. Doorzoek de grot,en je komt bij een ander beest,dat met je vechten wil. Hij heeft 370 HP,en valt op zich wel mee. Na deze lolbroek verslagen te hebben,komt het triomfmuziekje,en de grot is voorgoed van vijanden gezuiverd. Ga nu terug naar het havendorp,waar je nu kunt blijven slapen. Nu krijgt Geiru ondeugende plannen,en knijpt er met wat geld tussenuit. Loop nu het dorp uit,en ga naar het dorp rechts onderaan het eiland. Hier zit het weer bomvol met magiers. Versla ze weer (nog moeilijker). De poort van dit dorp gaat nu open,en je kunt erin. Als je op een gegeven moment (dit is verschillend) het dorp uit wil lopen,komt een oude vent op je toerennen,blijkbaar in paniek. Hij vraagt je of je snel naar zijn dorp kunt gaan. Deze is volgens hem ingenomen door de dictator en z'n magiers (ja,alweer). Ga naar dit dorp,en om er te komen moet je onder langs de bergen naar links. Hier is het niet noodzakelijk de magiers te verslaan, je kunt net zo goed in ‚‚n keer doorlopen. Nu kom je bij een groot huis,waar een ridder voorstaat. Mep dit ventje even weg,en de ingang is vrij. Als je nu doorloopt,vind je de vette dictator in de stoel van de burgemeester (de oude vent). Ook deze grappenmaker wil met je vechten. Nu denk je:Ah leuk,2e eiland bijna vrij,maar nee! Als je met hem aan het vechten bent,kom je tot de verdrietige ontdekking,dat hij jou en je vrienden in ‚‚n klap kan doodslaan! Overigens,dit hoort zo. Nu word je automatisch naar het dorp geteleporteerd,die je zojuist van de magiers bevrijd hebt. Spreek iedereen aan,en loop het dorp uit. Vecht tot level 17. Loop nu weer terug het dorp in. Spreek de verkoper aan,die overigens niets verkoopt. Hij geeft je een item. Ga nu slapen. Dan blijkt,dat ook Ro kuren krijgt,ook hij knijpt er tussenuit. Je bent nu maar meer met z'n 2en. Loop nu een eindje naar links,dan naar boven de brug over,naar een toren. Sla je nu door naar de bovenste verdieping. Hier is een deur, die eerst dicht zat. Deze is nu open,en hier vind je het ventje met de rugzak uit het bevrijde dorp. Spreek deze aan,en Geiru komt de trap oplopen. Hij vertelt je ook een verhaal,en sluit zich weer bij je aan. Hij zit nog maar op level 11 of 12. Na ‚‚n beest verslagen te hebben,zit hij net zo hoog als Kymos (jezelf). Vergeet vooral niet de spreuk mee te nemen die op de steen staat,waar het ventje met de rugzak bijstond (loop er tegenaan). Loop de toren uit. Ga nu naar het dorp dat ingenomen is door de dictator. Versla de ridder weer, en beuk door naar de dictator. Als je nu de spreuk gebruikt,die je van de steen in de toren gehaald hebt,dan begint ook bij dit ventje het zweet uit te breken (wat demonen overigens niet hebben). Hij zal vluchten,en je krijgt het triomfmuziekje weer. Het dorp is weer vrij,maar het eiland nog niet! Als je dit huis eens nader onderzoekt, merk je dat je de boekenkast opzij kunt schuiven,en de daarachter liggende tafel ook. Nu kom je in een onderaardse kerker,waar je de dorpsbewoners vindt. Hier vind je ook Ro,zwaar gewond. De burgemeester komt je ophalen,en je wordt naar bed gebracht. Als je wakker wordt, blijkt dat Ro zulke zware verwondingen heeft,dat hij niet meer met de groep mee kan vechten. Hij blijft daar voorlopig in bed. Nu kun je in dit dorp een handig item kopen,in het linker winkeltje,het item van 200 gold. Hiermee kun je de beesten (tijdelijk) zichtbaar maken. Vecht nu 1 of 2 levels hoger,en ga naar een grot,die als je links- boven de brug naar boven gaat en dan weer links,bereikt. Maak hier alle kistjes open,en gebruik bij het vechten de spreuk van 10 MP uit de toren weer. Loop de grot uit,en ga naar links,naar het kasteel. Spreek hier iedereen aan. Ga nu naar het boshutje,waar je kunt komen als je om de bergen heen naar links gaat. Spreek de vent aan,en ga weer terug naar het kasteel. Het is goed om hier op level 20 te zitten. spreek iedereen aan,tot je bij een oude vent komt,die tot grote schrik verandert in een lastig ijzeren monster van 520 HP. Versla het ventje,en je ziet dat iedere dorpsbewoner in zo'n monster is verandert. Versla de ex-wachters voor de poort,en loop naar het tweede gedeelte van dit kasteel. Loop nu naar een trap ergens in de buurt,die naar de gevangenis leidt. Praat hier tegen de dorpsbewoners, door de tralies. Loop de trap weer op,en je vindt een deur,waar een soort krachtveld zit. Hier word je steeds terug gekaatst. Nu is het de bedoeling,d.m.v. de derde optie van het hoofdmenu je wapens af te zetten. Als dit niet kan,omdat je item-list vol is,smijt je een paar waardeloze items weg. Loop de deur door,de trap af. Zet nu je wapens weer aan met de 3e optie. Versla hier nog een paar ijzeren monsters,en je komt in de troonzaal. Hier zijn twee figuren:de dictator en een demoon van 1000 HP,de koning v/d ijzeren monsters. Het is dan ook de bedoeling deze weg te meppen,en met gebruik van wat spreuken is dit te doen. Nu zal de dictator dwars door de muur heen vluchten,en het 2e eiland is ook vrij. Spreek iedereen in het kasteel aan,en koop (indien je ze nog niet hebt) de duurste wapens bij de wapenverkoopster. Er ligt nu in het 2e gedeelte van het kasteel een schip,waar je op moet stappen. Nu volgt een lange zeereis. Nu kom je in het dorp aan,die je als eerste bevrijdt hebt van de magiers. Hier staat een meisje op je te wachten met groen haar:Simok‚. Zij vervangt nu de plaats van Ro (het is inderdaad het meisje met het groene haar die in het verzet van eiland 1 zat). Stap nu weer op hetzelfde schip als waarvan je net afgestapt bent,en nu vaar je via een andere route weg. MISSIE 3 Net als je lekker op weg bent,kom je een ander schip tegen,een piraten- schip. De piraten op dit schip nemen je gevangen,en ze varen met je weg. Na tussen wat kleine eilandjes doorgevaren te hebben,kom je aan in de piratengrot,waar een paar piraten je in de gevangenis kwakken. Ze halen de kapitein,die Geiru herkent. Je krijgt wat te eten en te drinken,en na een uitvoerig gesprek gehad te hebben,kun je de grot verlaten. Stap nu op het schip,en ze varen je naar eiland 3. Vecht hier buiten het dorp tot je op level 22 zit. Ga nu naar een dorp,waar de bewoners op een schip stappen,omdat er vijanden in en uit lopen. Als je verder kijkt,zie je dat die beesten zich versterken aan een soort krachtveld. Loop het dorp uit,en ga naar een huisje,dat hier ergens in de buurt staat. Hier zit een oude vrouw met groen haar,de moeder van Barend. Praat met haar,en ga naar het dorp dat hier - gescheiden door bergen - boven is. Hier zit een vent die wat op Ro lijkt,de zoon van de koning van eiland 3. De wachters laten je echter niet binnen. Ga weer naar de moeder van Barend,hier kun je van nu af aan je HP ook weer terugkrijgen. Ga nu naar een dorpje rechts onderaan het eiland. De wachters in dit dorp laten je door,en je moet met de koning praten. Ga nu weer naar het dorpje met de zoon van de koning. De wachters laten je nu door,en je kunt met de prins praten. De wachters rennen nu weg,en je moet weer naar Barend's moeder. Nu word je geteleporteerd naar een soort koepel. Ze zet nu het krachtveld van het tweede havendorpje uit,en je wordt weer teruggeteleporteerd. Loop nu naar het havendorp met het krachtveld. De mensen doen nu net of er niets gebeurd is. Van nu af aan kun je ook hier slapen. Koop hier goede wapens,maar pas op. Bij deze verkoper vooral het eerste wapen niet kopen,dit is waardeloos. En ook vooral geen wapen voor Simok‚ kopen,haar 'Magic Sword' is een goed wapen. Ga nu weer naar het piratengrotje. Spreek iedereen aan,en vaar weer terug. Spreek nu ook hier iedereen aan. Ga nu naar het dorp waar de koning zit,deze blijkt nu ontvoerd te zijn. Zijn begeleider is daar nogal zenuwachtig over,en loopt steeds rondjes. Ga nu weer naar het piratennest,en spreek de kapitein aan. Ga nu naar het bevrijdde havendorp,en je ziet dat de man met het blauwe haar er met een roeiboot vandoor is. Stap nu op de boot,en vaar terug naar eiland 2. Spreek in dit dorp de verkoper aan,en kies 'ja'. Nu krijg je een item. Ga nu naar een huisje waar eerst alleen een bejaard paar zat,maar nu zit het ventje met de rugzak er ook. Nu kun je hier een spreuk van 50 M krijgen,waarmee je 500 HP weer kunt krijgen. Ga nu naar het kasteel,en koop bij de verkoper het item van 500 gold en die van 100 gold. Vaar weer naar eiland 3 en ga naar het piratennest. Ga nu naar het dorp met het krachtveld. Spreek hier iedereen aan. Ga nu weer terug naar het piratennest,spreek iedereen aan. Ga weg,en kom gelijk weer terug,en er ligt een piraat in bed, die een heleboel aan Simok‚ te zeggen heeft. Ga nu naar het huisje waar een vrouw met bruin haar achter een tafel zit. Deze jat nu je item van 500 gold,en teleporteert zich naar de piratengrot. Ga nu zelf ook weer naar de piratengrot. Spreek hier de vrouw weer aan, en de kapitein haalt een item. Ga nu naar het havendorp met het krachtveld,en de man met het blauwe haar is terug. Spreek hem aan,en loop naar een grot,die zich boven het huis van Barend's moeder bevindt. Plunder deze grot,en je vindt een kristal en wat wapens. Ga nu naar het kasteel van dit eiland. De wachter laat je nu door,en de vijanden laten je met rust. Alle andere wachters laten je ook door. Ga nu in het tweede gedeelte een trap af,en je komt in de troonzaal. Hier zit nu de onderdictator met de gevangen koning. Nu smijt je (dit gaat automatisch) het kristal tegen de onderdictator aan,en de koning vangt hem op. Deze vlucht nu met het kristal de troonzaal uit. Nu moet je met de onderdictator vechten. Hij heeft 1500 HP en haalt er al snel 2 weerwolven van 900 HP bij. Versla deze vent door middel van de spreuk van Barend van 10 M,waardoor hij een soort huisje krijgt. Na het wegmeppen van deze drie criminelen is eiland 3 vrij. De koning komt op de troon,en geeft je het kristal terug. Spreek iedereen in het kasteel aan,en je moet in de bar die zich er bevindt vijf keer het item kopen van 1000 gold. Loop nu naar de piratengrot,en spreek de kapitein aan. Deze vertelt je ook weer een heleboel. Loop nu naar de vent die bij wat houten kisten staat,deze geeft je een item. Loop naar de kapitein,en kies 'ja'. Loop weer terug naar de vent bij de kisten,hij geeft je weer een item. Doe dit vijf keer. Je merkt dat de items die je voor 1000 gold gekocht hebt ingeruild worden tegen andere items:bommetjes. Vaar weer terug naar het 3e eiland,en loop naar de grot rechts van dit eiland. Doorzoek en plunder deze grot. Met de bommetjes kun je de rotsblokken opblazen,die in de weg staan (dit gaat automatisch als je er tegenaan loopt). Als je op de kaart kijkt,zie je dat je op sommige stukken niet kunt komen. Maar als je verder zoekt,vind je een paal waarmee je de sluis dicht- zet. Nu loop wat water in de grot weg,en je kunt nu overal in de grot komen. Al gauw vind je ook de uitgang,en je komt uit op eiland 4. MISSIE 4 Loop naar het kasteel,dat zich niet ver van deze grot af bevindt. Ga hier eerst even slapen.vecht nu een paar levels hoger,en ga naar een dorpje aan de rechterkant van het eiland. Dit dorp is ook te herkennen aan de twee draken die er zijn (goedaardig). Spreek iedereen aan. Ga nu naar het havendorpje,linksbovenaan dit eiland. Hier zie je nog net een boot wegvaren. Spreek de vent aan,met een groene zweetband om zijn hoofd die in een huisje zit. Ga weer naar het dorp met de draken. Herhaal dit heen en weer geloop net zolang tot er een ei bij ‚‚n van de twee draken ligt. Spreek hier iedereen weer aan. Ga nu alle dorpjes van dit eiland voorbij en spreek iedereen aan. Ga nu weer naar het dorp met de twee draken. Ga naar de vent die een kistje in huis heeft,deze brengt je naar het drake‰i,dat verdwenen blijkt te zijn. Als je het dorp goed doorzocht hebt,vind je een plek waar de hond eerst gelegen heeft. Dit herken je aan het lichtgroene plekje in het gras. Loop hier van precies onder naar boven tegenaan. Je graaft nu het ei op. Deze breekt open,en er komt een jong draakje uit (Storcky). Loop alle dorpjes af,en ga naar de toren die bij het kasteel staat. Ga op de bovenste verdieping tegen de steen aan staan,en de man met de groene zweetband komt er met een deltavlieger aanzetten. Nu vlieg je auto- matisch naar het kasteel. Hier maakt een roofvogel je vlieger kapot. Ga de trap af,naar de troonzaal. Het figuur midden in de feestkring komt op je toerennen,mep hem even weg. De dictator weet voor de zoveelste keer te vluchten. Het kasteel is vrij,maar het eiland niet! Ga nu het kasteel uit,naar een grot. Nu laten Barend,Simok‚ en Geiru je in de steek,je staat er alleen voor. Als je doorloopt kom je in een verlicht gedeelte van de grot,waar de dictator is met twee ridders. Nu kun je (eindelijk) met hem vechten. Versla eerst de twee ridders. Mep daarna voorgoed de dictator de grond in. De dictator is dood. Nu komen de andere groepsleden er weer aan,vergezeld door een vijand, die ze blijkbaar gevangen heeft. Mep dit rotjochie even weg,en Barend, Simok‚ en Geiru sluiten zich weer bij je aan. Nu blijkt eiland 4 toch eindelijk vrij te zijn. Maar helaas.. het spel is niet uitgespeeld. Loop naar het havendorpje,en spreek iedereen hier aan. Nu kun je op het schip stappen,en wegvaren naar eiland nummer 5. MISSIE 5 Als je aankomt kun je eventueel wapens en items kopen. In dit dorp lopen ook zakkenrollers rond,1 ervan is zelfs zo brutaal,die geeft je een mep. Trek je hier weinig van aan,ook van degene die een heel verhaal vertelt voor 10 gold. Ga naar buiten en vecht 2 levels hoger. Loop nu naar een dorpje dat naast de enige grot op dit eiland ligt. In dit dorpje word je Geiru,en je loopt automatisch naar het noordelijk gelegen gedeelte. Hier krijg je wat gesprekken tussen de koning van het 5e eiland,het meisje waarmee Kymos mag trouwen als de eilanden- groep gezuiverd is. Kymos,Barend en Simok‚ blijven in dit dorp even wachten en Geiru wordt naar de grot geteleporteerd. Ondervraag hier het ventje dat bij de uitgang staat niet,anders ga je er weer uit. Haal alle kistjes hier even leeg. De deuren gaan open en dicht als je over bepaalde drempels loopt,maar de juiste combinaties moet jezelf maar uitzoeken. In ieder geval zijn er ook 2 stenen die je opzij kan schuiven om een opening vrij te krijgen. Ergens in deze grotten staat ook een meisje,die je moet aanspreken. Ergens in deze grot is een vertrek,die je in een toren ook hebt. Hier moet je op de juiste manier over de tegels lopen,dan gaat de deur naar een trap open,en vind je een kistje,die je - natuurlijk - moet openmaken. Let op! Neem eerst dit kistje voordat je het andere kistje pakt. Als je de andere pakt dan is je grotonderzoek afgelopen en aangezien de deur achter je dicht en op slot klapt komt de koning je bevrijden. Je wordt nu weer terug naar het dorp geteleporteerd. Na wat gesprekken tussen je teamleden is de groep weer compleet en moet je naar een dorpje gaan dat ten zuidwesten ligt waarvan je bent (langs de zuidkust van het eiland). Hier staat een man,gevangen door 2 monsters die in het speelveld op baronnen lijken en in het vechtscherm op reuzeschorpioenen. 1 van de 2 monsters komt op je afrennen,deze moet verslagen worden. Indien dit niet lukt,dan moet je naar het dorpje gaan waar de koning zit en dan de man ondervragen die in een paars gebouwtje staat. Die geeft je een item. Doe dit vaker,zodat je meerdere items krijgt. Gebruik deze items bij het monster,deze is nu veel kwetsbaarder. Na het verslaan van dit stuk ongeluk vlucht de andere en moet je iedereen in het dorp ondervragen. Ga nu alle dorpjes van dit eiland bij langs en onder- vraag iedereen. Loop nu naar de enige toren op dit eiland (die kun je makkelijk op de kaart vinden). Hier zijn een meisje en 4 wachters. Deze worden gevangen gehouden door wat samurai's en 2 van die baronnen. Hier moet weer 1 verslagen worden,doe dit net als voorheen. De andere monsters vluchten hierna,inclusief de andere baron (ja,alweer!). Ga nu naar het dichtsbijzijnde dorpje ten zuiden en spreek iedereen aan. Ga nu naar het dorpje waar alleen maar bejaarden en een vreemde vent rondlopen. Ondervraag de vreemde vent. Deze herkent Geiru en neemt je mee naar de toren. Hier moet je 2x vechten (met de normale vijanden). Nu opent hij een deur,en loopt naar binnen. Nu komt het boss-monster van dit eiland je even een bezoekje brengen,maar op zo'n manier dat hij de vreemde vent erg gewond maakt en daarna weer ver- dwijnt. Je wordt nu naar een dorp geteleporteerd en de man gaat vanwege zijn verwondingen naar bed. Het is nu makkelijk om te vechten tot je op level 41 zit,maar niet noodzakelijk. Ga weer terug naar de toren. Maak in de kelder ook de 2e deur open. Ook hier is niets,maar alle andere deuren in de toren kunnen nu ook geopend worden. Loop ‚‚n of twee verdiepingen naar boven en je treft een dichte deur aan. Hier kun je nog niets. Ga nu nog 1 verdieping omhoog en laat je door het zwarte gat naar beneden vallen. Nu beland je achter de dichte deur. Hier staat een meisje (ze hebben zeker wat met die meisjes altijd). Spreek haar aan. Er komt nu weer een baron tevoorschijn die je moet verslaan. Nu zijn alle baronnen dood. Nu komt er een hele rij man- netjes aan,waaronder Ro en de deltaverkoper van eiland 4. Deze lopen de toren uit. Nu moet je weer naar de grot,naar het torengedeelte. Maak nu het kistje weer open dat achter de tegels ligt. Indien je hier geen item weghaalt,dan heb je het item al. Er komt nl. 2x iets in dat kistje. Met dit item loop je weer naar de toren en op de bovenste verdieping gebruik je dit item (optie 2). Nu kom je via een straal op de allerbovenste verdieping van de toren. Hier zit het 5e bossmonster. Nadat hij zijn woordje gezegd heeft moet je vechten. Er zijn in het vechtscherm 2 monsters:1 van 3500 HP en 1 van 500 HP. Die van 500 is de beschermengel (of zoiets) van die van 3500,en kan dus niet verslagen worden. Sla dan ook alleen maar die van 3500. Dit is niet gemakkelijk,dit is dan ook 1 van de moeilijkste monsters van het spel. Indien je op level 41 zit dan mep je gewoon door,anders moet je het volgende doen:Loop naar het dorpje waar de koning woont. Koop hier de zwaarden (4x) van ik weet niet hoeveel gold. In ieder geval hebben deze zwaarden de volgende uitwerking op de vijanden (moet je dus even testen):Na een geluidje dat je ook bij MP krijgt gaat er een beetje leven van het monster af. Heb je deze wapens dan ga je weer naar het boss-monster. Nu sla je deze net zolang (met de zwaarden die je eerst ook had) totdat het beest van 500 verdwijnt. Zet nu de juist gekochte zwaarden aan en sla het beest tot hij op 0 HP zit. Is dit gedaan,dan volgt het triomfmuziekje en het 5e eiland is vrij! Je wordt nu naar het dorpje van de koning geteleporteerd,en je krijgt een gesprek tussen Geiru en de koning. Ga nu naar het havendorpje waar je ook bent aangekomen. De boot ligt nu ergens anders en er staat een vent bij. Spreek die vent aan en stap op het schip. Nu vaar je missie 6 tegemoet. MISSIE 6 De laatste,maar niet de minste! Na een hele lange zeereis kom je uit op een deel van het eiland van missie 2 waar je anders niet kon komen. Nu volgen wat gesprekken tussen personen. Spreek iedereen aan en loop het dorp uit,waar het meteen opvalt dat er geen vijanden rondlopen, lekker rustig dus. Loop nu naar het andere dorp op dit eilandje,en spreek iedereen aan. Ga nu naar de grot en plunder deze. Ga nu heen en weer tussen de twee dorpen en spreek telkens iedereen aan. Kijk ook steeds in de grot,in het doodlopende gangetje. Als er op een ge- geven moment mannen staan te hakken,moet je alle dorpjes (echt alle, dus ook die van eiland 1,2,3,4 en 5!) bijlangs gaan en iedereen aan- spreken. Nu is inmiddels de grot opengehakt en kun je verder de gang in. Als er nu aan het einde weer ventjes staan te hakken moet je hetzelfde doen. Je komt nu in een ondergronds dorp waar wat ventjes staan te praten. Pak hier het blauwe boekje dat in 1 van de huisjes op de grond ligt. Ga nu (via teleportatie) naar het dorpje op eiland 4 waar Storcky was (zie missie 4). Spreek hier de vent aan die in het huisje met het kistje bij een boekenkast staat. Hij geeft je een item. Ga naar buiten en gebruik het item. En nu gebeurt er iets leuks: Storcky komt eraan vliegen en je kunt op zijn rug gaan zitten! Nu kun je Storcky overal heen sturen,je landt dmv spatiebalk of vuurknop. Je kunt nu dus overal komen. Ga nu naar een eilandje waar een dorpje op ligt (dus niet het kasteel). Hier zijn allemaal oude mannen die je spreuken kunnen geven. In totaal zijn hier alle spreuken uit het hele spel te halen. Ga weer naar buiten en gebruik het item weer (dit kan altijd,het raakt niet uitgeput). Ga nu naar het kasteel,dat ergens op een klein eilandje ligt,in een groter eiland met bergen. Land hier en loop het kasteel binnen. Hier lopen wel weer monsters,vecht een paar levels hoger. Als je nu op onderzoek uitgaat blijkt dit kasteel ‚‚n groot doolhof te zijn. Eerst een stuk wat je in een normaal kasteel ook aantreft,daarna een grottenstelsel,dan weer een gedeelte dat op een normale toren lijkt (met bijna onverslaanbare beesten), en als laatste een lavagebied. Ergens in dit lavagebied vind je een deur die wel open wil en eentje die niet open wil. Pas trouwens op voor de groene vijanden met vuurzwaarden,zij pikken je zwaarden af. Ga door de deur die wel open wil. Hier vind je een grote draak van 4000 HP,die op het eerste gezicht moeilijk lijkt,maar na 1 of 2 keer met hem gevochten te hebben blijkt dit best mee te vallen. Versla hem. Nu blijkt de deur ernaast nog niet open te kunnen. Ik heb hier lang vastgezeten,maar nu weet ik toch de oplossing:Ga naar het dorpje op het eiland van missie 6 dat boven het ondergrondse dorpje ligt. Als je hier nu de priester aanspreekt,zul je zien dat hij een hele- boel te vertellen heeft. Is dit niet het geval,dan ga je eerst alle dorpjes op alle eilanden bijlangs,iedereen aanpratend. Nu geeft de priester je de kaarsenkandelaars,die je als zwaarden kunt gebruiken (derde optie van het menu). Ook krijg je nu de sleutel van de deur. Ga terug naar het kasteel en ga naar het lavagedeelte. Open de deur. Ikzelf zat hier met Kymos op iets van level 70. Als je nu doorloopt dan kom je bij het 6e boss-monster,jawel,de laatste. Dit is dan ook meteen de laatste vijand in het spel die je moet verslaan. Dit levert misschien problemen op omdat hij je mensen soms ineens in ‚‚n klap kassiewijle slaat. Hier is het volgende aan te doen (het klinkt misschien wat ingewikkeld):Ga naar het dorp waar je alle toverspreuken kunt krij- gen en kies voor ieder poppetje de spreuk die 50MP kost. Het zijn er inderdaad zoveel. Maar je moet dus even op een vijand testen of je de juiste spreuk hebt. Hier een beschrijving van de uitwerking:Er komt in plaats van een rood tekentje een geel tekentje achter je naam te staan en als de vijanden een spreuk gebruiken,wordt deze op hunzelf actief gemaakt. Zet voor ieder poppetje bij het eindmonster deze spreuk aan. Nu moet je niet denken:H‚,leuk,als het monster die in-1-keer-dood-spreuk weer gebruikt is hij zelf dood,nee,zo makkelijk gaat dat niet. Sla hem nu net zo vaak tot hij kassiewijle is en zorg natuurlijk voor als je bijna dood bent extra power. Is het beest dood,dan is de eilandengroep vrij,en missie 6 voltooid!!! DE EINDDEMO Ja,de einddemo,dat is een geval apart. Eerst komt er een plaatje van je groepje dat bij de dode draak staat,met hele gesprekken. Dan nog wat plaatjes van de groep die alweer buiten staat,en even later trekt Kymos een blij hoofd. Hij denkt er blijkbaar aan dat hij nou met de vrouw van zijn dromen mag trouwen; de prinses (ook in de begindemo). Ook worden jullie hevig verwelkomd in het kasteel,door o.a. Ro. Dan volgt er nog een heel,heel mooi plaatje van Kymos in koningskleding,die de prinses in een hele mooie jurk vasthoudt, midden in een soort zeepbel. Dan komt er een plaatje van een kasteel en de staff. Als dit voorbij is dan komt er een soort toneelstukje, opgevoerd door de hoofdpersonen uit het spel,wat grappig en leuk is. Na deze verschillende toneelstukjes is het spel ten einde en word je uitgezwaaid door Kymos en zijn vrouw !