Shalom (Knightmare III) De Monsters Monster 1 (Devil younger brother) wordt gevonden in het doolhof op het eerste eiland, dood hem door van achteren met zwaarden te gooien. Monster 2 (Devil older brother) is te vinden op het gele eiland, gooi hem dood met de stenen die je kunt vangen. Mik op z'n hoofd. Monster 3 (Half mermaid) is te vinden door in een gat te vallen, schiet zwaarden in z'n mond en pas op voor zijn schoten. Door hem te verslaan krijg je de hamer. Monster 4 (Lizard) te vinden op de plaats waar je wakker wordt na het drijfzand-avontuur, probeert je te doden met Arkanoid. Monster 5 (Agol) wordt gevonden op het woestijn eiland, neerschieten met je zwaard, mik op z'n ogen. Monster 6 (Lana) bijnaam de woestijnheks (dus raad eens waar je haar vindt). Deze moet je strategisch bespelen. Monster 7 (Gangan) is een echte rotsduivel met een zwak voorhoofd, mik daarop. Monster 8 (Pazura) heeft de prinses in z'n borst/buik dus pas op met deze schuifpuzzel (de bedoeling is om de prinses 'vrij' te schuiven). En als je deze monster verslaat komt de oppermonster Gogu tevoorschijn. Alleen als je hem kunt ontmaskeren. En nu voor het echte werk. Ga als eerste naar het kasteel en praat met iedereen (vergeet het schilderij naast het bed van de koning niet) en kijk naar alles. Zoek een verzameling beelden, ga nu 2 beelden vanaf rechts staan, ga nu naar beneden en vindt een elf, praat met haar en ga dan 2 beelden naar links en 1 naar beneden, vind 2 kandelaars en een man. Probeer alle menu-opties op de kandelaars en daarna op de man, als het goed gaat krijg je een item.Praat nu met iedereen en probeer 3 items te verzamelen, (mes, kandelaar en een bijl), kijk door de periscoop en ga naar het doolhof in de bergen. Ga links vanuit het dorp. Als er geen opening rechtsonderin is in het doolhof, ga dan terug naar de elf, praat ook nog eens met de mensen in het dorp. Zoek het monster in het doolhof en dood het. Ga na het doden van het monster naar links en vind de halve brug. Gebruik de bijl voor wat hout te hakken en steek de rivier over. Ga nu naar het derde eiland van links, zoek een meer met een halve brug. Ga op het uiteinde van de brug staan en kies "Do Something", nu krijg je water (logisch met een meer in de buurt). Dit water dient om de onzichtbare mensen op het middelste eiland weer zichtbaar te maken. Het tweede monster wordt zichtbaar als 6 mensen op het middelste eiland besproeid hebt met het water, dus gaan dit monster maar eens tevoorschijn laten komen. Het tweede monster is te vinden in een huisje met een groen dak, maak hem eerst zichtbaar met "use", Ga nu terug naar het derde eiland en zoek de mol, gebruik alle commando's verzorg zijn wond en krijg een vrijkaart voor het gangenstelsel en ga naar het eerste eiland. Op het eerste eiland vind je 2 gaten, ga deze nog niet binnenvallen, bij de gaten zijn een huis en drijfzand. Gebruik op de drijfzand het item uit het kasteel (doe dit met het gezicht naar het bord toe) en je hebt geen last meer van het drijfzand. Probeer hier iedere menu-optie en een man zal verschijnen, probeer nu weer alle menu-opties en als het goed is krijg je een item. Ga terug en je vind nu een fles met een boodschap bij de fontein. Ga naar het huis bij het drijfzand en de gaten, praat de oude man in het huis en vind het derde monster. Versla hem en krijg de hamer Ga terug naar de mol op het hoofdeiland, ga naar binnen en ga naar links. Je zit nu op het eiland rechtsboven het hoofdeiland, ga hier naar het kasteel voor een ontmoeting met het vierde monster. Praat hiervoor met iedereen in het stadje, verlaat het kasteel, ga drie schermen naar beneden en vind vier stenen, schuif ze en maak gebruik van het achtste commando[=saven]. Als het goed doet komt er een trappetje naar beneden tevoorschijn. De juiste combi = steen rechts naar links, bovenste steen naar boven, onderste steen naar beneden en de linkse steen naar rechts. Je komt nu in donkere gang, waarin je niets ziet. Ga nu drie schermen naar rechts, dan omhoog, rechts, meteen omhoog, nog een omhoog, achtervolg de leider naar boven via de trap en kom in een geheime kamer in het kasteel uit, rommel hier wat rond en vind het vierde monster. Versla deze en keer terug naar het hoofdeiland. Ga vanaf hier naar het eiland rechts van het hoofdeiland, en laat je zinken in het drijfzand. Volgens de tekst ben je dood, maar druk eens op het vraagtekentje.... Terug in het spel begin je in op het eiland rechtsboven het hoofdeiland. Zorg dat je de ketting krijgt. Save het spel, reset de computer, laad het spel en de brug linksonder zal gemaakt zijn (anders een poosje wachten en de brug komt ook tot stand). Ga naar het volgende eiland, bezoek de ruines en zoek het gat. Val naar binnen en spreek met de personen en de muur, in de muur zal een lamp verschijnen. Praat ermee en het vijfde monster verschijnt. Als je hem verslaat is er weer een brug gebouwd. Praat met alle mensen en ga naar het volgende eiland, dit eiland is kaal met een woestijn, een paar bomen en een mannetje. Geef aan dit mannetje de bijl waarmee de boom gekapt hebt. En verlaat het eiland door een mollengat en ga weer terug naar het eiland rechtsboven, open het doolhof met de hamer en versla het monster in het doolhof, krijg hier een item, welke je vrijwel meteen weer kunt inleveren. Rechtsboven dit eiland is een hele lange brug loop deze af. Ga nu door het mollengat naar volgende eiland. Op dit eiland vindt je de zeemeerman, geef aan hem het flesje met de boodschap. Hij geef er de ring voor terug. Die geef je aan het zeemeerminnetje op het eiland van het derde monster. Let op dat je wel alles goed doet, en save voor je het zeemeerminnetje de ring geeft, ze leidt naar een kamer die je maar 1 keer kunt betreden! Als het goed is krijg je een boot, ga hiermee naar het grote eiland linksboven het hoofdeiland, praat met iedereen en let op een brug, ga het molsgat in gebruik het tweede item (de kandelaar) en bevrijd de prinses. Als je het hol verlaat ga naar het huisje in de buurt en krijg nog een item. Ga nu naar het onderste woestijneiland aan de linkse kant van het hoofdeiland, Praat met iedereen en zoek een alleenstaande boom, kap het om en loop 6 velden naar rechts. En vindt de woestijnheks, versla haar en ga helemaal naar boven naar het rechtereiland. Praat met iedereen en ga over de brug naar het dorp, open de ingang met de hamer en zorg dat je de diamant krijgt. Ga nu naar de ruine op het woestijneiland links van het hoofdeiland, doorzoek en vind een trap naar beneden, luister naar de prinses en zoek de muren af 3 x naar beneden en 1 blok naar links is iets te lezen. Ga nu terug naar het hoofdeiland, pas op met stroom en kijk bij aankomst door de telescoop. Ga nu naar de berg op het eiland waar je de ketting kreeg. Ga de berg in, praat met de prinses, er gebeurt iets... Ga terug naar het kasteel op het hoofdeiland, praat met het kind voor je naar binnen gaat, praat met de koning en laat hem de ketting zien, praat met iedereen en opeens is de ketting gegeven aan de koning, als het goed iets verschijnt nu de laatste monster en anders blijf praten met iedereen, vooral de prinses en het kind. Gebruik hier de diamant om het gevecht te beslechten. Succes,