Uitgespeeld: Ancient Ys II: The final Chapter ============================================= Je start in een dorpje waar je nog geen wapens hebt, ga dus niet direct naar de vijanden. Loop in dit dorpje naar een vrouw die in een huis een kopje thee zit te drinken. Hier krijg je een perkament en 300 gold. Ga naar de smit, koop een shord sword en een chain mail en trek deze aan door middel van een toetsdruk op E (Equipments). Nu kan je de toren inlopen, en zo via een gangetje naar een soort tempel. Hier haal je wat experience, totdat je op 70 HP zit. Inmiddels heb je ook al een kistje met een stuk ijzer gevonden, een wachter voor een hek en een kistje met 2 zwarte vijanden ervoor. Met 70 HP kun je de 2 zwarte vijanden verslaan. In het kistje achter deze vijanden vindt je een staf. Ga hiermee naar een man met een rode mantel; deze staat hier dicht in de buurt. Nu kan je naar het blauwe beeld gaan en je krijgt wat Magic Power. Nu ga je weer terug naar het begindorp, koop hier een shield en als je nog meer geld hebt eventueel andere items. Nu ga je naar een huisje waar een oude vent staat die veel tekst geeft. Nu ga je terug naar de wachter in de toren en hek hek waarvoor hij staat gaat nu los. Nu loop je door naar een gat in de muur en je komt in een ingewikkeld grottenstelsel. Je vindt hier kistjes waarin o.a. een houweel en een staf, die bij magic komt te staan. Met de staf krijg je een schietend zwaard, met de houweel moet je ergens in deze grotten een gat in de muur kappen (de muur is al een beetje kapot). Hier staat een ventje dat je wat exp. geeft. Nu je alle items hebt, ga je naar het eerste monster, een watervogel, dit schiet waterdruppels. Dit monster is te verslaan door hem net in het midden te raken voordat hij heeft geschoten en dan ren je opzij. Nu kom je in het tweede deel van de grotten. Hier vindt je o.a. je tweede magische staf waarmee je dingen kunt zien die je anders niet kan zien. Dit gebruik je totdat je denkt dat je alle items gevonden hebt. Ga dan terug naar het eerste dorp. Koop hier eventueel sterkere wapens en ga dan naar de man waar je de kelder in mag. Gebruik hier de ketting met het doodshoofd door middel van vuurknop B (Return). Nu barst de muur open en er komt een storm van vijanden op je af. Versla deze en loop het gat in. Hier kun je gemakkelijk gold en exp. halen. Nu krijg je van een magi‰r een perkamentrol warmee je naar de deur achter het hek in de toren gaat. Die kreeg je eerst niet open. Nu kom je op de tweede lokatie, de wortels van Ys. Deze lokatie is een waar doolhof. Belangrijk is dat je alle items vindt. Met de schoenen kun je de glijbanene oplopen, met de vogel heb je doelzoekende kogels (van je zwaard), met de tulband(te vinden achter een rots) kun je langzaam je leven weer bij laten vullen. Je krijgt ook een ijskristal, die je in een rots op een puntje van ijs moet activeren; nu komt er een ijsbrug. De blokken op een andere ijsbrug moet je wegschieten. Je vindt ook nog een spiegel, die je moet gebruiken bij een gesloten deur. Deze ga je in en je komt bij het tweede monster. Dit monster is alleen kwetsbaar als het klein is. Als je dit hebt verslagen loop je de deur door en ga ja naar de derde lokatie, het volkaangebied. Inmiddels moet je al de Talwarl, de Plate Mail en het Large Shield hebben. Als je de gang uit bent, loop je direct om de hoek en vindt je een boomblad. Hiermee kun je zonder HP te verliezen door het gasvertrek lopen. Als je een tijdeje gezocht hebt (nog voor het gasvertrek) vindt je het tweede dorpje. Je ondervraagd iedereen en je loopt gewoon tegen het laatste mannetje aan en daarna als draakje. Dit doe je door de derde staf te gebruiken die je in lokatie 2 hebt gekregen. Nu krijg je de oorbellen. Ergens anders vindt je een kistje met daarvoor een vijand die alleen verslagen kan worde met je zwaard. In dit kistje zit een blauwe parel. Ga nu naar een muur die er los uitziet, gebruik hier de oorbellen en de blauwe parel. Ga terug naar het tweede dorp, praat met iedereen en de brug zal zakken. Via deze brug ga je naar het derde monster, een bigsmile die een slang spuwt en daar na weer opeet. Deze versla je door op hem te schieten als hij de slang opeet/uitspuwt. Als je dit monster verslagen hebt, loop je door en kom je in het derde dorp. Hier koop je de wapens die je kunt kopen en je spreekt de wachter aan. Nu ga je naar de pijprokende vent, die je een kokkel geeft. Nu laat de wachter je door. Ga nu als draakje door het tweede hek het kasteel in. Nu beginnen de moeilijkheden pas echt! Je vindt een ring, waarmee je als draakje tegen een hek moet aanlopen waar en vijand achter staat. Dit hek gaat nu open. Nu kom je in een nieuw gedeelte van het kasteel. Ergens in een opening zit het kistje met de ring erin. Hier in het nieuwe gedeelte zijn er ook een aantal dichte deuren waarvan er een wat tekst geeft. Loop hier als drakje met de oorbellen tegenaan. Ga nu terug naar het eerste gedeelte van het kasteel. Hier in de buurt zit nog een hek met een vijand erachter. Loop daar nu als draakje met de ring tegenaan. Dit hek gaat nu ook los. Je komt (alweer) in een compleet nieuw gedeelte van het kasteel. Als jee een huisje inloopt zie je dat er een blauw figuur staat. Deze praat wat met je en zodra je de ingang achter hem bent ingegaan spreekt hij een vloek over je uit: Eeuwig blauw draakje! Nu ga je naar de kelder van het kasteel welk een waar doolhof is. Je vindt er op een gegeven moment een deur die voor je neus dichtgeslagen wordt. Nu ga je weer naar het kasteel waar je een vertrek moet zoeken met een vreemde muur. Zet hier je staf op waarme je dingen ziet die je normaal niet ziet. Nu vindt je een kistje met een beker erin. Ga terug naar het derde dorpje naar de man met zijn huis vol boeken. Na de tekst te hebben gezien drink je voor zijn huis de beker leeg. Nu ben je weer een gewone ridder. Ga terug naar de kelder, naar de deur die voor je neus werd dichtgeslagen. Hierachter zit het vierde dorpje. Hier krijg je een blauwe ketting en dan zullen alle mannetjes bevriezen. Nu zoek je naar een sleutel waarmee je naar een monster kan (bovengronds). Versla dit (erg makkelijk) en maak alle andere gesloten deuren open en maak de kistjes open. Nu ga je weer naar de kelder, zoek naar een mannetje dat je een sleutel zal geven. Nu kun je naar de deur bij de sluizen gaan, waarachter je de sluizen dichtzet. Het water is nu allemaal weggelopen en je kan door de kanalen lopen. Maak alle kistjes open. Als je nu wat verder zoekt vindt je achter een deur (weer bovengronds) een monster dat aardig lastig is te verslaan. Het is een soort leeuw die blauwe vogels schiet. Nu is het niet de bedoeling dat je op de leeuw gaat schieten, maar je moet de vogels neerknallen. Heb je het monster verslagen (hij zit trouwens in een nieuw deel van het kasteel , hier kun je komen door met de blauwe ketting tegen het beeld achter het vierde monster aan te lopen) dan loop je door de deur naar de torens van het kasteel. Je vindt hier eerst een meisje achter stralen waar je niet bij kan, loop verder en je vindt later ook nog een kistje achter stralen, dit kan je evenmin krijgen. Als je bovenin de toren bent, staat dezelfde figuur op je te wachten, als die je in een blauw draakje veranderde. Deze verdwijnt, evenals de stralen voor het meisje en het kistje. Het kistje maak je open en je vindt een soort beer. Het meisje is bewusteloos. Ga terug naar het derde dorp waar een mannetje voor een huisje staat. Spreek hem aan en als het goed is krijg je een heleboel tekst als je het kasteel weer binnengaat. Loop naar de deur die je eerst de tekst gaf, deze gaat nu open. Hier vindt je een kistje met opnieuw een blauwe parel. Loop weer naa de top van de toren en gebruik daar de beer die je ook in de toren kreeg. Nu volgt er een flits en alle mensen uit het vierde dorpje zijn ontdooit. Ondervraag nu iedereen in het vierde dorp en je krijgt een ketting. Ga in de kelder op zoek naar een ventje dat je het Clelia Sword geeft. Ga naar het derde dorp, naar het mannetje met de pijp. Deze geeft je de Clelia Armor. Ga nu naar het beeld achter het vierde monster en teleporteer je met de gouden ketting naar de kelder. Hier vindt je een deur die je ingaat en even later vindt je nog een deur. Als je deze ingaat kom je voor het zesde monster te staan, die je na een paar keer proberen verslaat. Let op: Deze drak gaat niet dood van je kogels, je zult hem moeten rammen met je zwaard. Als je dit monster verslagen hebt, ga je de deur door waar je een kistje met de laatste staf vindt, de Protect Magic. Deze moet je nog niet inzetten. Als je verder loopt kom je in de onderaardse gewelven van de Blue Pearl. Na veel zoeken en lopen kom je in een vertrek waar twee meisjes op een beeld zitten, met vlammen om hun nekken. Spreek ze aan en er verschijnen nog twee figuren. Spreek iedereen weer aan en je krijgt je Clelia Shield. Loop nu tegen de deur aan waar je een ander muziekje krijgt en je kunt de deur door. Je vindt nog een deur. Wacht met deze deur binnen te gaan want er moeten aan de volgende voorwaarden worden voldaan: je moet het drankje voor 60.000 gold bij het eerste dorp gekocht hebben en deze activeren, je moet je Protect magic aanzetten, je moet alle Clelia Weapons (Sword, Armor en Shield) hebben en je moet het hoogste level bezitten. Je kan de deur danpas door en je stat voor Blue Pearl, de laatste demon. Deze is redelijk moeilijk te verslaan en dat moet met je zwaard gebeuren. Lukt dit, dan kom je weer in de gewelven waar een heleboel mannetjes staan die je aanspreken. Kort hierna volgt een mooie eind-demo!