Uitgespeeld: SD-Snatcher ======================== Als het spel begint moet je eerst in Junker naar de directeur gaan. Daar krijg je je eerste geld, waarmee je nar het wapendepot kan gaan. Daar wordt je voorzien van een soort tobotje dat met je meegat, waarin je al je equipments kunt deponeren. Verder krijg je een wapen en enkele schoten minutie. Als je de inhoud van je robotje wil bekijken, kan je op de spatiebalk drukken. Er verschijnt dan een klein menu, met daarin "inventory" es "status". Kies je de eerste optie, dan zie je alles wat je bij je draagt. Kies je de tweede optie, dan zie je de volgende vier dingen: LIFE: life en STR: strength; je resterende levenskracht, DEF : defense; je resterende verdedigingskracht, SPD : speed, je snelheid. Deze waarden zullen naargelang het spel vordert langzaam maar zeker verhogen. Nadat je je wapen hebt gekregen kan je naar de ziekenboeg gaan, waar een verpleegster en een robotdokter voor je zorgen als je gewond bent. Hier worden ook tabletten en spuiten verkocht die je mee kan nemen. Als je kracht afneemt, neem dan een pil om deze weer aan te vullen. Als je onderweg een winkel ziet met een soort Konami teken erboven (zo'n rood en oranje vlaggetje), kan je daar ook je kracht aanvullen. Na de ziekenboeg ga je weer terug naar het kantoor van de directeur. Daar staat ondertussen een collega die samen met jou naar de auto gaat en waarmee je naar de heven rijdt. Daar liggen twee loodsen. De terminal die je daartussen ziet staan dient om de auto terug te roepen als je van de een naar de andere locatie wil rijden. Je collega gaat nu gebouw twee binnen terwijl jij eerst gebouw een moet vernietigen. Dit kan je doen door de bom aan te raken op de tweede verdieping en rechtsonder uit het raam te springen. Dan ga je gebouw twee binnen. Je zal op de grond voetstappen van je college vinden. Volg deze goed en probeer er niet teveel van af te wijken, want er liggen in dit level hier en daar wat mijnen. Op een gegeven moment kom je bij het uitrustings-robotje van je collega, dat beschadigt op de grond ligt. Er staan zes vijanden omheen. Deze kan je het veiligst vernietigen door eerst te wachten tot er twee vijanden tegelijk op het scherm zijn en dan met een S-Bom te schieten; als je dit 3x doet zijn alle vijanden kapot en kan je met het robotje praten. De doorgang is dan vrij en je kan door naar het volgende gebouw. Volg de bloedsporen op de grond en je komt bij een deur die op slot is. Hier lopen twee mensen rond. Raak ze een voor een aan en loop dan lang de stapel buizen die tegen de muur van het gebouw staan. Er zal dan een opening ontstaan. In dit level moet je eerst een sleutel vinden die een oude man in zijn bezit heeft. Deze man is in een kamer en geeft je de sleutel zo gauw je hem aanraakt. Dan kan je verder door de kamers lopen tot je de deur vindt waar je de sleutel nodig hebt. Deze vindt je vanzelf wel. Een stukje achter deze deur kom je bij een muur waar een QUEEN uitkomt. Dit is een grote vijand en hij verspert je de weg. Maak deze kapot (met een grof geschut als je dat hebt) en je zal je collega vinden die vermoord is. Je ziet de dader weglopen en je moet hem naar links volgen. Als je in die kamer de tekst gelezen hebt ga je terug naar de vorige kamer en nee je de bovenste deur. Als je de weg volgt, kom je vanzelf weer buiten. Ga naar de terminal en roep de auto op. Rijd nu terug naar Junker. Vul hier je kracht en munitie bij. Ga dan weer naar buiten en loop naar het laatste deurtje aan de rechterkant. Ga daar naar binnen. Loop de gang helemaal uit en ga de deur binnen. Praat met de vrouw in de keuken en loop dan de deur door naar de volgende kamer. Ga dan eerst naar het gele boekje bij de schemerlamp, dan naar de computer en dan naar het bureau waar een briefje op ligt. Dan ga je terug naar Junker en praat je met de directeur. Loop terug naar de autoe en je ziet zal zien dat er een bestemming is bijgekomen. Selecteer deze en rij er heen. Ga dan eerst naar de winkel die CIELO heet en praat met de mensen die daar binnen zijn. Men zal spaans praten en je niet verstaan, dus zal je hier nog eens terug moeten komen. Ga dan lang de robot die voor de strobalen staat en loop naar de winkel met het Konami teken erboven. Deze ligt links bovenaan. Koop hier een bioscoopkaartje. Dit is hier goedkoper dan bij de bioscoop zelf. Loop dan naar de bioscoop en ga de filmzaal in. Kijk naar de film. Deze is niet te volgen omdat je geen 3D-bril hebt. Als je de film gezien hebt ga je naar het donkerharige meisje dat in de hal rondloopt en raak haar aan. Zij zal je nu zeggen dat je een 3D-bril moet gaan kopen. Ga terug naar het Konami-winkeltje en koop daar een 3D-bril en een bioscoopkaartje. Ga dan weer naar de bioscoop en bekijk de film. Ga nu naar de rechterkant van de stad en zoek de speelhal "Zone 1". Ga er naar binnen en loop naar het spel dat tegen de muur staat enb speel het. Je moet over de High-Score van 1000 heenkomen; je krijgt dan een diskette. Let op: speel niet te hoog over de High-Score heen, want je moet later nog eens terugkomen en dan heb je het jezelf moeilijk gemaakt! Ga nu met de diskette naar CIELO terug. De barkeeper zal je nu verstaan en geeft je informatie. Ga dan weer naar "Zone 1" en speel het spel weer. Probeer de High-Score te halen, je krijgt dan weer een voorwerp. Nu ga je terug naar CIELO, waar je ook een voorwerp krijgt waarmee je dan naar de nachtclub OUTER HEAVEN gaat. Deze is nu geopent. Raak daar alle mensen aan. Ga dan terug naar Junker en praat met iedereen. Ga dan weer naar de stad en ga naar de bioscoop de film bekijken. Ga echter wel vanaf de WC's kijken, anders zie je de filmwand niet. Loop dan weer terug naar de nachtclub en praat met de barkeeper. Dan ga je weer naar Junker. Praat met de directeur. Als je dan weer in je auto stapt is er weer een bestemming bijgekomen. Rij er naartoe. Je komt dan weer in een stad uit. Vraag hier eerst alle personen die hier rondlopen om raad. Als het vrouwtje in de buurt van het casino je vertelt dat je terug moet naar Junker, doe je dat ook. Als je dan in de ziekenboeg komt zal je zien dat het verpleegstertje verdwenen is. Ga terug naar de stad. Het casino is nu geopent. Ga hier naar binnen en vraag de personen wat ze weten. De vrouw aan de roulettetafel verteld je dat je naar het gebouw moet waarboven CD staat. Dit gebouw bevindt zich rechtsboven in de stad. Ga het gebouw in en loop rechtdoor de gang omhoog. Ga door de deur aan de rechterkant en loop door de kamers naar beneden. Je moet hier bij een trap uitkomen. Ga deze op naar de volgende verdieping. De volgende deur die je tegenkomt is nog op slot. Ga dus de gang omhoog en volg de weg. Je komt bij een volgende trap die naar het dak leidt. Lop omhoog langs de hekken en je zal het verpleegstertje vinden dat omringt is door vijanden. Het is jou taak om haar te bevrijden. Als dit je gelukt is zal ze je iets vertellen en daarna weglopen. Loop achter haar aan en ga naar de deur die net nog dicht was. Loop naar binnen en dan linksomhoog en dan ga je de deur door. Dan kan je de spelstand beter wegschrijven, want je krijgt nu te maken met een sterk vijand die de verplaagster voor zich houdt. Als je haar per ongeluk raakt is het spel voorbij. Je kan het beste met kleine vuurwapens op de arm van de robot schieten waarmee hij har vasthoudt. Let echter wel op! Het kan zijn dat de robot zich beweegt en dat je schot haar toch raakt. Is zij rechterarm stukgeschoten, zal ze verdwijnen en kan je de robot mollen. Nu kan je verder door de deur. Je komt dan weer op het dak. Ga naar de trap en dan naar beneden. Loop door de kamers naar onderen tot je bij een deur komt. Ga daar naar binnen en loop door de gang tot je weer aan een trap komt. Ga deze af en loop weer door de gang. Ga echter niet rechtsaf maar loop rechtdoor in de gang. Via enkele kamers kom je weer bij een trap die je naar een kelder leidt die ingericht is als een soort werkplaats waar robots worden gemaakt. Loop helemaal naar links en je komt in een kamer waar een snatcher staat. Val deze aan. Even later zal hij vluchten. De kluisdeur op de achtergrond gaat later pas open. Ga nu terug en loop dezelfde zoals je gekomen bent. Voor de deur die uit de kelder komt staan echter twee grote robots die je eerst moet verslaan. Schiet hier met zwaar geschut op en even later zal je hulp krijgen van een vriend. Loop dezelfde weg terug en je zal bij een gat in de muur uitkomen. Ga hier doorheen en volg de gang. Deze zal terug naar buiten leiden. Rij terug naar Junker, als dit nodig is om je wapens bij te vullen. Dan ga je terug naar het casino. Raak de vrouw aan de roulettetafel aan. Ga naar de rechtse slotmachine. Je moet hier gokken totdat je drie snatchers op een rij hebt. De deur naast je zal dan opengaan. Loop naar binnen en raak de deur aan waarachter zich twee snatchers bevinden die je moet verslaan. Na een poosje vechten kan je een van de twee verslaan, de ander zal vluchten. Hiervoor krijg je een spinnetje dat je verderop in het spel nog nodig zal hebben. Ga nu weer naar Junker en praat met de directeur. Ga dan weer terug naar het gebouw met CD erop en ga naar de grote kluisdeur waar je zojuist een snatcher hebt ontmoet. Je zal zien dat deze nu geopend is. Ga hierdoor en je komt in een grottenstelsel terecht. Ga hier de eerste gang rechts en dan de eerste links. Loop dan een eindje rechtdoor en je komt in een stad waar bovenin een winkel ligt waar je power, drugs en bullets kan kopen. Ga dan weer terug en de eerste gang rechts en de eerste weer links en je komt in een ander gedeelte van de stad uit. Ga hier in alle huisjes en raak alle personen die je tegenkomt aan. Als je dit hebt gedaan ga je naar het huis met de spin erboven. Ga hier naar binnen en je zal drie personen zien. Raak ze alemaal aan. Ga dan de trap op en raak de twee dames aan. Een van hen zal vertellen dat je terug naar Junker moet gaan om naar binnen te mogen. Doe dit dan ook en ga weer naar de kerk terug als je alles bij Junker gedaan hebt. Voordat je bij de kerk komt zal je eerst een meisje ontmoeten dat je, nadat je met haar gepraat hebt, naar een geheime ingang zal brengen. Je zal hier twee mensen zien waarmee je moet praten. Ga hierna de trap op en volg de gang die naar de kapel van de kerk leidt. Ga door de deur en blaas de twee kaarsen in de kamer boven je uit. Ga dan terug en raak de pater aan die in de kapel staat. Deze zal je aanvallen zosnel je hem aanraakt en je zal hem moeten doden. Als hij dood is blijkt dat hij ook een medewerker van Junker was en dat je hem niet had mogen doden. Je wordt nu teruggeteleporteerd naar Junker waar de directeur al je wapens afneemt. Loop terug naar de auto waar je het verpleegstertje zal zien dat met je mee terug naar de kerk gaat. Je loopt naar de kapel (bovenin de kerk) en gaat de mis volgen die er gegeven wordt. Als je dat hebt gedaan ga je door de kerk lopen en alle kaarsen uitblazen. Let op! Op de tweede verdieping zijn ook nog kaarsen. Vergeet deze niet! Je zal op een bepaalt moment een stel beelden in een kamer. Ga tussen het tweede en het derde beeld van rechts staan en loop naar links. Er zal een doorgang ontstaan, zodat je ook de kaarsen die hierachter zijn kan uitblazen. Loop dan de bovenste gang helemaal uit en als je de muur aanraakt zal er wat tekst verschijnen en de muziek zal veranderen. Nu kan je terug naar het verpleegstertje die je naar een kantoor brengt vanwaar je weer in Junker terecht komt. Je kan nu je wapens weer ophalen in het wapendepot. Je gaat nu weer terug naar de kerk en je moet alle blauwe mannetjes hier aanraken en weer alle kaarsen uitblazen. Let op! Ga tussendoor niet naar buiten of de kapel in, want dan branden alle kaarsen die je eerst hebt uitgeblazen weer. Als je alle kaarsen hebt gehad, ga je naar de derde verdieping via de trap die zich aan de linkerkant van de tweede verdieping bevindt. Je komt nu bij een deur die nog niet los gaat. Nu ga je terug naar buiten en door de geheime gang weer naar binnen. Ga naar de plek war je de pater hebt gemold en blaas in de kamer achter de spinnekop de twee kaarsen ook nog uit. Ga daarna weer terug naar de deur die niet losging (alle kaarsen zijn nog uit, dus je hoeft niet alles nog eens uit te blazen). Als je nu geen kaarsen bent vergeten uit te blazen kun je de deur door. Hierachter bevinden zich twee snatchers die je moet vernietigen. Dit gaat het beste met ‚‚n Rancher. Als je ze vernietigt hebt, krijg je het twede spinnetje. Ga nu naar de plek waar je de pater hebt afgemaakt en loop tegen de spinnekop aan. Nu zal er een doorgang ontstaan en kom je in het riool terecht. Je komt nu in een gang waar je omhoog moet lopen. De eerste gang ga je links in (als je rechtdoor loopt kom je bij een winkeltje). Ga nu meteen weer links en volg de gang tot er een splitsing komt. Ga hier naar onderen en dan naar links. Meteen daarna weer links. Volg deze gang tot je bij een splitsing komt. Ga hier naar onderen en dan naar links en meteen daarna weer links en volg deze gang tot het einde waar je je vriend zal treffen die je al eens eerder geholpen heeft. Loop hem achterna en je zal op een gegeven moment bij een trap komen die je naar de volgende lokatie leidt. Hier is het echter pikkedonker zodat je de vijanden niet kan ontwijken. Ga de kamer uit en loop naar beneden. Ga door de deur. Je staat nu weer buiten. Loop naar de terminal en rij terug naar Junker. Eenmaal aangekomen moet je naar de de opa die wapens verkoopt gaan.Koop daar flairs, dit zijn van die gele staven. Nu moet je terug naar Queen (het donkere gebouw) en ga daar naar binnen. Loop door de gangen en zoek een trap (rechtsboven in het gebouw). Daar zal je vriend staan te wachten. In de eerste instantie zal hij je aanvallen omdat hij je niet ziet, maar door het afvuren van een flair zal hij je niets doen, want dan wordt het licht. Ga nu de trap af, links door de deur naar beneden en naar rechts. Je gaat dan automatisch de goede kant uit omdat alle andere wegen doodlopen. Op een gegeven moment kom je op een Snatcherkerkhof. Hier ligt ergens nog en snatcher die nog in funktie is en die je moet vernietigen. Dan loop je weer verder en kom je vanzelf bij een deur. Schrijf hier de spelstand even weg! Als je deze door gaat sta je voor vijf Snatchers die je moet verslaan om bij de kluis te komen die in de kamer achter hen staat. Eenmaal bij de kluis zal je een combinatiecode moeten invoeren om de kluis te openen. De kluiscombinatiecode is 6 - 4. Ga nu terug naar Junker via dezelfde weg zoals je gekomen bent. Hier zal je de secretaresse gewond aantreffen. Praat met haar. Ga dan de gang op en praat met de gewonde wapenhandelaar die daar op sterven ligt. Ga dan naar zijn collega en praat met hem. Dan zal de deur van de directiekamer openstaan en kan je hier naar binnen. Raak het schilderij aan de muur aan en er zal een geheime doorgang ontstaan. Loop hier door de gangen omhoog en je zal een aantal sterke vijanden aantreffen (wees hier zuinig op je grote wapens, je zal nog enkele snatchers moeten vernitigen). Probeer de vijanden zoveel mogelijk uit te wijken, want ze kosten je veel munitie. Neem niet de gang recht omhoog, omdat deze doodloopt. Ga rechtsaf en neem de tweede gang naar boven en loop door tot je bij een ander soort vijand uitkomt. Dan ga je naar rechts en meteen naar links. Je komt dan in een kamer waar de directeur is. Je moet met hem vechten en na enkele schoten zal hij vluchten. Hij laat echter een bloedspoor achter dat makkelijk te volgen is. Let echter wel op, er liggen mijnen op bepaalde plaatsen. Volg het bloedspoor. Je komt langs een kist waar wat tekst verschijnt. Vervolgens kom je op een punt waar het spoor doodloopt. Als je goed hebt opgelet heb je een inham in de muur gezien waar het bloedspoor ook doorhwwn gekomen is. Ga terug naar deze inham en ga erinstaan en ga dan naar links. Loop de gang uit en je komt in een kamer waar de directeur gewond op de grond ligt en een Snatcher die je de doorgang verspert. Vernietig deze Snatcher en loop naar boven. Je zal hier een Snatcher ontmoeten die een ballon vast heeft. Als hij wegloopt moet je hem achternalopen en je komt op de kermis. Hier staatvoor de ingang een terminal waarme je terug naar Junker kan als dat nodig is. Ga naar binne door eerst een kaartje bij de ingang te kopen. Ga nar binnen en probeer de Snatcher met de ballon te volgen. Hij zal zich op allerlei plaatsen verstoppen. Zoals achter de fontijn, in een attractie, bij de botsauto's, in een prullenbak en hij zal zelfs met de monorail wegrijden. Deze kan je terug roepen en er zelf mee rijden door de vrouw aan de kassa aan te raken. Op een gegeven moment zal hij in het spiegelhuis verdwijnen. Hier kan je echter nog niet naar binnen, je moet eerst nog ergens anders geweest zijn. Dit is een moeilijk stukje. Door rond te lopen op de kermis en af en toe terug te gaan naar Junker en het woonhuis van je vermoorde collega moet er op een bepaald ogenblik ergens op de kermis een tekstje verschijnen. Het moeilijke hiervan is dat het telkens op een andere plaats is en dus niet te omschrijven valt. Als je de tekst gelezen hebt ga je rechtsonder op de kermis naar de deur waarachter je vriend met een motor zal staan te wachten. Stap bij hem op de motor en hij zal je naar een oude man brengen die je allerlei informatie geeft. Nu kun je het beste even naar Junker gaan en alles bijvullen wat je kunt bijvullen en ook om flinke sterke wapens te kopen, want die zul je nodig hebben. Daarna save je de spelstand weg en ga je terug naar de kermis. Daar ga je naar het spiegelhuis waar je nu wel naar binnen kan. Dit spiegelhuis is een waar doolhof (de route is ook te downloaden uit The White House BBS). Het is de bedoeling om bij een trap te komen met rode leuningen er omheen op de derde (groene) verdieping. Ga deze trap af en je komt in een stel gangen. Hier loop je automatisch de goede weg. Op een bepaald moment zie je een trap. Ga hier naar beneden en loop naar de trap die je rechts in beeld ziet liggen. Ga deze ook af en je komt in een ruimte met een aantal verklede Snatchers. Loop door de gangen en spreek de allerlaatste Snatcher (panda) aan. Dit is namelijk je vriend die zich verkleed had om niet op te vallen tussen de andere Snatchers. Nu gaat de deur boven open en je komt in een gang terecht. Loop hier omhoog en ga door de eerste deur links. Dan naar beneden en tussen de kisten door lopen tot je bij een deur komt. Achter deze deur staan weer een stel kisten waar je tussendoor moet lopen; je komt dan weer bij een deur (linksbovenaan). Dan loop je naar de rechterkant tot je weer een deur tegenkomt. Dan ga je naar links en zie je op het scherm een soort tunnel waar je doorheen kunt lopen. Er zijn meerdere van deze tunnels die allemaal min of meer op elkaar aansluiten. Loop door al de tunnels heen. Als de tunnel zich splitst moet je de eerste inham naar rechts nemen. Volg gewoon de logische weg (de andere wegen komen via een omweg toch op de goede plek uit). Je komt dan via een deur in een soort laboratorium terecht. Volg hier ook weer de gangen en je komt bij een stel duikboten. Ga naar de onderste boot en loop de gang helemaal uit. Er zal dan wat tekst verschijnen. Ga nu terug naar het laboratorium en loop naar boven totdat je een stoomfluit hoort. Ga dan weer terug naar de duikboten en je zal zien dat er enkele duikboten zijn bijgekomen waar je overheen kan lopen. Hier zal je later terug moeten komen om een geel flesje van een Snatcher te veroveren, maar daarover later meer. Loop helemaal naar beneden en ga door de deur. Loop nu ook weer helemaal naar beneden totdat je bij een gele deur komt waarachter zich een aantal Snatchers bevinden. Deze moet je allemaal vernietigen totdat je van een van hen een ID-Card krijgt waarmee je verderop een deur moet openen. Ga nu helemaal naar boven terug en ga rechts en de eerste gang weer naar beneden toto aan de gele deur. Loop door de gang naar boven totdat je op een grote tank stuit die je eerst even moet mollen voordat je verder kan. Als dit is gebeurd dan ga je bovenaan door de deur en de eerste gang meteen weer naar beneden. Volg weer de logische weg en je komt bij een doorgang. De deur die je onderweg tegenkomt is nu nog dicht. Je komt nu in een ruimte waar je bovenaan je vriend bij een deur ziet staan. Ga hier naar binnen en er volgt een lange tussendemo. Als je deze helemaal hebt gezien moet je terug naar de kamers die boven de haven liggen om daar het gele flesje te zoeken. Als je een Snatcher aanraakt die het gele flesje heeft, moet je hem vernietigen, maar je mag het flesje niet raken. Hetzelfde geld voor een Snatcher met een rood flesje; de inhoud is meteen dodelijk voor jou! Als je het gele flesje hebt verovert, ga je terug naar de ruimte waar je zonet de demo hebt gezien en ga je bovenaan door de deur en loop je de gang helemaal uit. Ga dan onderaan naar rechts en dan meteen weer naar links tot aan de deur. Achter deze deur zijn weer blauwe vijanden. Loop nu naar beneden totdat je grotere tanks tegenkomt. Volg dan gewoon de gangen. Je komt nu in een kamer met een gele deur. Hierachter bevindt zich het ECHTE verpleegstertje waarmee je een gesprek hebt. Als je even hebt gepraat, springen de glazen buizen uit elkaar en zal je met de Snatcher die eruit komt moeten vechten. Voor deze Snatcher heb je het gele flesje nodig omdat hij je kan vergiftigen; het gele flesje is het tegengif. Als je een poosje met hem gevochte hebt, verandert hij in een gigantische vijand. Als je deze gemold hebt, heb je SD-Snatcher uitgespeeld en zal er een hele mooi einddemo vlogen! Algemene hints: =============== - Als je via een terminal terug naar Junker gaat als je bijvoorbeeld ergens niet verder komt, is het verstandig om alles wat bij Junker aan te raken valt aan te raken. Dat is veiliger. - Als je eenmaal in het woonhuis geweest bent dat bij Junker in de buurt ligt, moet je hier verderop in het spel ook nog terugkomen. - Als je een vijand verslaat en je hebt nog niet zoveel LIFE kan je het best eerst op zijn ogen, antenne(s) e.d. schieten, omdat hij dan vaker mis schiet. - Als je op zijn poten, banden e.d. schiet, zal hij jouw kogels op een gegeven moment niet meer kunnen uitwijken. - Als je onderweg in het spel voorbijgangers tegenkomt is het raadzaam om ze aan te raken. Het zou best kunnen dat ze belangrijke informatie geven. - Als je geen zin hebt om met een vijand te vechten moet je kijken of zijn SPD lager is dan jouw SPD. Je kan dan escape doen. - Save het spel liever een keer te vaak weg dan een keer te weinig! Bewaren kan met F2 en laden kan met F3. - De route door het spiegelhuis is te downloaden bij The White House BBS en ook andere BBS'en, het is echter wel een DP-Scherm!